وبلاگicon
جامعه ی من
جامعه ی من
مشکلات جامعه 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جامعه من و آدرس jameaiman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





**رابطه شبکه‌‌های مجازی با مشکلات ازدواج **

ازدواج مجازی

فضای مجازی باعث شده است که نوعی فرهنگ و ارزش واحد در عرصه جوانان جهان عمومیت یابد.
این شرایط اخلاقی و رفتاری مختص جغرافیای ویژه‌ای نیست بلکه محصول شرایط جهانی است که فردگرایی- مادی گرایی و غریزه‌گرایی در آن بسیار اثرگذار بوده است. در چنین فضایی تسلطی بر تربیت وجود ندارد و تا دوران بلوغ نیز کودکان به علت مشکلات اقتصادی یا عدم توانایی‌‌های تربیتی به صورت سنتی تربیت می‌شوند که این شیوه تربیتی با نیاز در فضای مجازی تناسبی ندارد.
در کشور ما شرایط اقتصادی و اجتماعی هم به این وضع دامن زده است.
این مشکلات و اثرات فرهنگی دنیای پسامدرن که مسئولیت‌گریزی را در جوانان نهادینه کرده است مجموعاً باعث شده برخی جوانان به ازدواج تمایل چندانی نداشته باشند. در نتیجه نوعی ر‌هایی از محیط سنتی در آنها ایجاد می‌شــــــود که این امر با توجه به وجود غریزه طبــــیعی باعث شده است که نوعی تمایل به روابط آزاد شکل بگیرد و دیگر قید و بند‌های سنتی چندان بر رفتار‌ها نظارت ندارد.
به همین دلیل برخی دختران و پسران جوان در نخستین فرصت بدون معیار خاصی که ناشی از سنت‌‌ها باشد و مد نظر قرار بگیرد، برای ایجاد رابطه اقدام می‌کنند و شرایطی را به وجود می‌آورند که به آن اشاره کردیم.
هرچند اندکی دیر شده است اما بخش مهمی از مسئولیت این شرایط را متوجه جامعه می‌دانیم و تصور می‌کنیم که اگر هم​اکنون نیز اقدام‌‌های عاجل و اساسی انجام شود یعنی زمینه ازدواج، کار، مسکن و... را برای جوانان فراهم کنیم، در این صورت میل به ازدواج در جوانان افزایش می‌یابد یا اگر بتوانیم سایر
راه​های روابط مشروع را نهادینه کنیم تا جوانان از آن استقبال کنند این امر نیز می‌تواند بخش مهمی از مشکلات موجود را برطرف کند.

 

[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:دنیای,مجازی,مشکلات ازدواج جوانان,عشق مجازی, ] [ 13:52 ] [ مصطفی بهرامی ]

بزرگترین مشکل جوانان ایرانی مشخص شد 

بررسی وضعیت بیکاری ۴۳ کشور جهان نشان دهنده میزان موفقیت کشورها در مهار بیکاری است به نحوی که مجموع سیاست‎های اشتغالی در کشور تایلند نرخ بیکاری را تا نیم درصد کاهش داده و شکست سیاست ها در آفریقای جنوبی این نرخ را تا ۲۵.۷ درصد افزایش داده است.

به گزارش مهر، بررسی آخرین وضعیت نرخ بیکاری ۴۳ کشور جهان نشان دهنده فاصله بیکاری ۲۵.۲ درصدی از آفریقای جنوبی تا تایلند است که می تواند ناشی از وضعیت اقتصادی، رکود، تولید، میزان متقاضیان کار و همچنین حجم سرمایه گذاری ها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار باشد.

برای ایران نیز آخرین نرخ بیکاری که مربوط به فصل تابستان سال جاری است، عدد ۱۱.۱ درصدی اعلام شد که نسبت به تابستان سال گذشته که ۱۳.۵ درصد بود بنا به گزارش مرکز آمار ایران کاهش یافته است.

البته در کنار گزارشات مرکز آمار ایران که به بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری فصلی کشور می پردازد، برخی گزارشات نیز نرخ بیکاری فعلی کشور را ۱۷.۸ درصد نشان می دهد که نسبت به نرخ ۱۱.۱ درصدی مرکز آمار ایران، ۶.۷ درصد اختلاف دارد.

با این وجود نرخ بیکاری کشور که هم اکنون بر مبنای ۱ ساعت کار در هفته بررسی و اعلام می شود، همیشه با حواشی و مسائل مختلفی همراه بوده است. کارشناسان بازار کار کشور معتقدند که نه تنها ۱ ساعت کار در هفته نمی تواند به تامین معیشت افراد بیانجامد، بلکه اساسا این نوع اشتغال به کار با بیکاری برابر است؛ بنابراین آمارها محل چالش و ابهام است.
کشور نرخ بیکاری
ایران ۱۱.۱
ایالات متحده ۹.۱
ژاپن ۴.۷
چین ۶.۱
بریتانیا ۷.۹
کانادا ۷.۲
منطقه یورو ۱۰
اتریش ۳.۷
بلژیک ۷.۵
فرانسه ۹.۹
آلمان ۷
یونان ۱۶.۶
ایتالیا ۸
هلند ۵.۳
اسپانیا ۲۱.۲
جمهوری چک ۸.۲
دانمارک ۴.۱
مجارستان ۱۰.۸
نروژ ۳.۳
لهستان ۱۱.۷
روسیه ۶.۵
سوئد ۶.۹
سوئیس ۳
ترکیه ۹.۴
استرالیا ۵.۳
هنگ کنگ ۳.۴
هندوستان ۱۰.۸
اندونزی ۶.۸
مالزی ۳.۲
پاکستان ۵.۶
سنگاپور ۲.۱
کره جنوبی ۳.۳
تایوان ۴.۴
تایلند ۰.۵
آرژانتین ۷.۳
برزیل ۶
شیلی ۷.۵
کلمبیا ۱۱.۶
مکزیک ۵.۶
ونزوئلا ۸.۴
مصر ۱۱.۸
آفریقای جنوبی ۲۵.۷

به صورت کلی برخی کشورها مانند ژاپن، اتریش، هلند، دانمارک، نروژ، سوئیس، استرالیا، هنگ کنگ، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند و مکزیک در وضعیت مناسبی از بیکاری به سر می برند.

برخی کشورها نیز مانند اسپانیا، آفریقای جنوبی و یونان دارای نرخ بیکاری بالایی هستند. ایران در رده کشورهای با نرخ بیکاری بالا و اصطلاحا دورقمی قرار دارد اما در وضعیت بحرانی قرار ندارد.

طی سال های گذشته تلاش های محسوسی برای مهار نرخ بیکاری و کمک به متولدین دهه ۶۰ برای ورود به بازار کار شده است. دولت معتقد است در یک دوره چندساله خواهد توانست بیکاری را در کشور به مرز قابل قبولی برساند به نحوی که اشتغال از مشکل اول جوانان خارج شود.

[ چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:مشکلات جوانان,درصد,آمار مشکلات جوانان, ] [ 21:21 ] [ مصطفی بهرامی ]

ظاهر سازی ما 

در ادامه بحث جامعه شناسی به یکی دیگر از صفت های جالب ما ایرانی ها برمی خوریم که از آن به عنوان ظاهر سازی یاد می شود .


در کتاب درمورد وجود اتاقی در خانه ی ما ایرانی ها صحبت شده که مخصوص به مهمان می باشد و تمام چیز هایش با اتاق های معمولی متفاوت است ، وسایلش مدرن تر است ، دکوراسیونش شیک تر است ، پذیرایی در آن جا تجملاتی بیشتر دارد و غذای لذیذتری نوش جان می شود که البته ما آن را به رسم میهمان نوازی می دانیم ولی ریشه ی این خصلت در ظاهر سازی ست . البته خود من موافق این قسمت از کتاب نیستم چون تمامی این کارها به رسم ادب می باشد و ظاهر سازی با سرخ نگه داشتن صورت با سیلی یا تکریم میهمان تفاوت دارد و پذیرایی در حد توان از مهمان را حتی ائمه ی معصوم نیز سفارش نموده اند که کاری بس نیکوست .

به دلیل تاریخ تالیف کتاب در آن از بحث ظاهر سازی دولت درباره پرداخت سوبسیدها سخن گفته شده است که البته بخش خارجی آن به قوت خودش باقیست ولی بخش داخلی اش کاملا تغییر کرده است .

البته در کشور ما به اندازه کافی مشکل هست و این را همه می دانند ولی باز هم چه پرداخت ها و کمک ها که نمی شود ، در داخل ولی اوضاع طور دیگر است یارانه را برای مصرف کننده قطع کردند و مبلغی اندک به حسابش واریز می کنند که مجبور است با همان مقدار قبوض خود را بپردازد و گرانتر شدن اقلام و مایحتاج را هم با روی گشاده پذیرا باشد و تازه پس انداز هم بنماید . یارانه ای هم که قرار نیست به تولید پرداخت شود ، نتیجه اش می شود همین ، انرژی گران شده پس قیمت تمام شده کالا نیز افزایش می یابد و همه چیز گران می شود و ظاهرا تنها چیزی که قرار است ثابت بماند پایه حقوق کارگران و به طور کلی سطح دستمزد می باشد . به یاری خداوند بعدا هفت طرح شکوفایی اقتصادی را که باید به طور همزمان و به موازات هم شروع شوند تا یک کشور به رشد اقتصادی برسد را در این وبلاگ می آورم که در حال حاضر فقط یک طرح که آن هم هدفمند کردن یارانه ها می باشد آن هم به شکلی ناقص درحال اجراست .

برگردیم به بحث ظاهر سازی ، یادم می آید حدود ۱۵ - ۱۶ سال سن داشتم که سعی کردم جواب سوالی را که در مورد موضوعی بود که به من مربوط نمی شد بدهم که دوستم از من گلایه کرد و گفت چرا وقتی چیزی را نمی دانی با جرات نمی گویی که نمی دانم . در مورد حرف منطقی او کمی فکر کردم ، از او بخاطر این تذکر تشکر کردم و از آن روز به بعد هر وقت چیزی را نمی دانم به سادگی می گویم نمی دانم .

متاسفانه در اطراف ما بسیارند کسانی که دوست دارند دانای کل فرض شوند و هیچ گاه تن به ذلت نه گفتن نمی دهند ، هر چند که من به شخصه با افتخار نه می گویم .

حتی در سطوح عالی مدیریتی هم از این دانایان کل پیدا می شود که امروز راجب اقتصاد فردا راجب سیاست و روز بعد در مورد مسائل دیگر چنان نظر می دهند و تحلیل می کنند که گویی دایرة المعارف تشریف دارند و نظر صاحب نظران و متخصصان را به اشاره ی ابرویی رد می کنند .

در این مورد درد دل بسیار است لیک چشمان عزیزتان را بیش از این خسته نمی کنم .

[ چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:ظاهر سازی,مشکل جهان امروز, ] [ 21:18 ] [ مصطفی بهرامی ]

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران                       اندیشه باور شد، در امتداد باران

      بر صخره ‏های همّت جوشیده خون غیرت                      بانگ سرود و وحدت آید زچشمه ساران

             و الفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد                      بر پهندشت باور، خالی است جای یاران 

[ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:پیام تبرک 22 بهمن, پیام به مناسبت 22 بهمن, ] [ 15:38 ] [ مصطفی بهرامی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





  • بک لینک
  • نرم افزار های موبایل